Vår upphandlade molntjänst belastar inte någon it-avdelning, låter er se och dela tillgängliga inventarier med varandra samt visar besparingar för alla era verksamheter i realtid, både i kostnader och i Co2 utsläpp.
.
.
Ett enkelt sätt att hantera besparingskrav är att göra tillgängliga inventarier inom organisationen möjliga att övertas av andra. För att det ska fungera så krävs det en teknisk lösning som underlättar. Som känns igen och är intuitiv.
Därför har vi byggt vår cirkulära plattform som en e-handel med tydliga steg och med stöd för användaren som alla känner igen. För i slutändan är det alltid på samma sätt, att det är användaren som bestämmer takten i förändringen.
Då blir det väldigt enkelt. För alla.
.
.
Alla försöker jobba med sin hållbarhet på olika sätt, men det kan vara svårt att implementera processer och mäta effekten av det arbete som utförs. Vem gör det och hur sammanställs det? Vad mäter man och inom vilka område och verksamheter?
Just där kommer place2place molnbaserade plattform in. Plattformen laddas med era verksamheter, låter er bestämma innehållet och kategorier själva och mäter dessutom besparingarna av det i realtid. Till en månadskostnad motsvarande en ny kontorsstol.
Det är både hållbara och mätbara mål, på riktigt.
.
.
Tänk er att plötsligt kunna se alla tillgängliga inventarier i er organisation, direkt i mobilen eller datorn. Lägg i varukorgen precis som en vanlig e-handel - sortera efter kategori, antal, skick och tillgänglighet. Besparingen blir både i kostnader och miljöbelastning.
Genom att synliggöra det som redan finns sparar organisationen inte bara stora pengar i minskade inköp och tydliggör hållbara mål, men ger även möjlighet att genomföra förändringar utan ledtider. Produkterna finns redan, resultatet är omgående.
En enkel lösning som är både rimlig och logisk.
.
.
Fördelen med molnbaserad plattform som tjänst, är att er it-avdelning inte belastas. Er instans körs i monitorerade och säkerhetsklassade Svenska serverhallar, administreras av oss och vi står för både säkerhet och support. Det ingår såklart i tjänsten.
Ni behöver aldrig tänka på uppdateringar, tillgänglighets funktionalitet eller administration. Vi kan även skräddarsy funktioner för just er organisation, när som helst ni önskar en ny funktionalitet.
Flexibilitet utan belastning, det är vårt löfte till er.
.
.
Om man som organisation vill höja hållbarhetsnivån ytterligare kan man välja att aktivera funktionen digitala avrop direkt i plattformen. Det innebär att man även kan se och avropa återbrukad inredning från upphandlade återbruksleverantörer som ett komplement när det interna beståndet inte räcker till. Vår upphandlade* molntjänst omfattar det ni behöver.
Som om det inte vore nog, kan man som organisation även välja att samarbeta med andra organisationer. Dela inventarier över gränserna, med eller utan kostnad.
Möjligheterna finns, men ni bestämmer alltid själva takten för ert hållbarhetsarbete.
.
.
Låt oss göra det enkelt för er.
Kontakta oss så bokar vi upp en digital demo där vi visar er möjligheterna med vår plattform. (öppnas i nytt fönster)
Vill ni hellre prata direkt med en av våra erfarna projektledare?
Kontakta Daniel Stridh på 0765 - 335 333 eller mail daniel@place2place.se
Det finns såklart många fördelar, men nedan är dom mest uppenbara och konkreta.
Besparingar, genom att synliggöra alla lediga och tillgängliga inventarier kan man minska inköpen rejält på kort tid.
CO2 besparing, varje produkt som kan återanvändas innebär en besparing för miljön som redovisas direkt en delning sker. (statistik i realtid)
Ingen belastning för IT, då plattformen driftas av oss via en SaaS-tjänst innebär det ingen belastning för er IT-avdelning. Allt driftas via oss!
Er data är alltid er data, all information ägs av er och skyddas av oss. Om ni väljer att avsluta vår tjänst får ni all data av oss och den raderas direkt från våra servers.
Låg kostnad, månadskostnaden för alla användare i en organisation understiger inköpskostnaden för en kontorsstol. Med andra ord, det räcker med att undvika ett enda inköp för några tusenlappar per månad för att bekosta plattformen för alla användare i organisationen.
Enkel implementering, då det är en SaaS-tjänst som vi administrerar, är tiden för implementering minimal. Vi kan även sätta upp en Single-sign-on lösning för er organisation så behöver ni aldrig tänka på hantering av användare och lösenord.
Avtalstid enligt era önskemål, vi har kunder på allt från 1 år till 8 år. Det är ni som bestämmer den och det påverkar inte prisbilden.
.
[place2place har sedan 2022 avtal med adda inköpscentral*](https://place2place.se/blogg/place2place-tilldelas-ramavtal)