(0 produkter)
Din varukorg är tom
När du lägger till produkter i din varukorg visas de här.
Vi erbjuder även digitala verktyg som gör det enkelt för företag och offentliga verksamheter att arbeta mer hållbart. Allt från att återbruka internt till att handla cirkulärt från upphandlade leverantörer. Med våra re:place, re:circulate och re:order blir cirkulära möbelflöden både smarta, effektiva och lättillgängliga.
Vår marknadsplats online erbjuder Sveriges största utbud av återbrukad inredning för både kontor och privatpersoner. Här samlas marknadens ledande återförsäljare av återbrukade kontorsmöbler samt inredningstillverkare som avyttrar retur- och överskottslager på en gemensam plattform. Detta ger våra kunder tillgång till ett ständigt växande sortiment av återbrukad inredning med rikstäckande tillgänglighet.
place2place re:circulate är ett digitalt verktyg som gör det enkelt för kommuner och större företag att dela och återanvända inredning internt. Genom att använda verktyget via sin telefon eller dator kan anställda snabbt och smidigt annonsera ut möbler och inredning de inte längre behöver. Istället för att göra nya inköp, kan andra inom organisationen ta över dessa resurser utan kostnad, vilket både minskar onödiga inköp och bidrar till en mer hållbar process.
Verktyget är WCAG-anpassad för att vara tillgänglig för alla användare, oavsett funktionsförmåga, och är kompatibel med olika enheter (telefoner, surfplattor, datorer med webbläsare).
place2place re:order är en intern e-handel som effektiviserar inköpsprocessen för större företag och kommuner som arbetar med upphandlade leverantörer av återbrukad inredning. Genom att samla alla avtalsleverantörers utbud i en enda miljö erbjuder verktyget en smidig och användarvänlig lösning för att säkerställa att inköp sker från godkända parter, vilket gör processen mer överskådlig och kostnadseffektiv.
Stöd för hållbart och kostnadseffektivt inköp: Verktyget gör det möjligt för företag och kommuner att agera hållbart och effektivt inom ramen för avtalade inköpsregler och upphandlade avtal.
place2place re:market är en plattform som erbjuder en komplett lösning för företag och organisationer som vill effektivisera och digitalisera sina inköpsprocesser, med fokus på återbruk och cirkulära flöden. Plattformen riktar sig till två primära marknader: export genom franchiseavtal och whitelabel-lösningar, vilket ger stor flexibilitet och möjligheter för anpassning och tillväxt på olika marknader. Den erbjuder en heltäckande lösning för hållbara inköp, cirkulära möbelflöden och effektiv resurshantering.
Snabb time-to-market: Whitelabel-lösningen gör det möjligt för företag att erbjuda hållbara lösningar under eget varumärke utan att hantera teknik och drift.
Referens: Gärsnäs Återbruksshop
Under hösten tog Gärsnäs ännu ett steg mot en mer hållbar framtid när de digitaliserade återbruk och utställningsmöbler. För att genomföra den digitala satsningen valde Gärsnäs att samarbeta med oss på place2place som tagit fram deras nya återbruksshop.
– Vi valde place2place för deras expertis och deras förståelse för vår verksamhet. Plattformen passade väl in i våra behov och deras fokus på hållbarhet överensstämmer med våra värderingar, berättar Magnus Eriksson, VD, Gärsnäs.
Kontakta oss så kikar vi på hur vi kan hjälpa er i den cirkulära resan.