Efter en avkopplande semester är det dags att återvända till arbetsplatsen och ta tag i arbetsuppgifterna. För många företag innebär detta också en möjlighet att göra förändringar och uppgraderingar av sin arbetsmiljö.
Budgeten är alltid en faktor att beakta när det kommer till inköp. Att välja återbrukad kontorsinredning ger er möjlighet att göra betydande besparingar utan att kompromissa med kvaliteten. Begagnade kontorsmöbler möbler är oftast tillgängliga direkt och till betydligt lägre priser än nya, vilket frigör resurser som kan användas på andra områden av företaget. Genom att välja återbruk främjar du dessutom hållbarhet samtidigt som du skapar en bra arbetsmiljö.
Några tips på ytor att se över lite extra!
.
Att anpassa kontoret till flexibelt och agilt arbete är inte bara en trend - det är en strategi som kan hjälpa företag att överleva och trivas i den nya arbetsverkligheten. Med andra ytor utöver arbetsbordet - där samarbete och flexibilitet tillsammans med ökad trivsel bidrar till att skapa en arbetskultur som engagerar medarbetare och attraherar nya talanger.
Vad ska man tänka på vid köp av loungemöbler?
Med återbruk har man råd att ta i. Vanliga soffor och fåtöljer blandas upp med fåtöljer med hög rygg för avskild koncentration, generöst med olika soffbord som underlättar för kaffekopp och laptop. Golvlampor och textilier för trivsam miljö och glöm inte växter. Det är inte svårare att inreda en arbetslounge än ett vardagsrum hemma, samma känsla ska ge samma resultat. Vill ni ha tips läs gärna vår guide hur man inreder lounge och arbetslounge.
.
Får ni ut det bästa av de mötesrum ni har idag? Är det funktionellt, bekvämt och ger rätt förutsättningar att uppnå resultat? Ett mötesrum ska ge en känsla av att det händer bra saker när man går in där, att möjligheterna till bra beslut finns och att rätt känsla infinner sig för att göra just det.
Dagens möte är dessutom ofta en blandning av fysiska och digitala möte, dvs hybridmöte. Vad ska man tänka på där? Ge mötesrummen rätt förutsättningar för kreativa möte. Med återbruk kan du ta ut svängarna och skaffa en riktigt bra inredning till en hållbar kostnad.
Vad ska men tänka på vid köp av möbler till ett mötesrum?
Utgå från att man vill sitta bra. En stol med hjul skapar mer energi än en vanlig stol. Med begagnade möbler har man råd att unna sig den lyxen. Köp ett bord som passar i storlek med rummet och till önskat antal mötesstolar, se gärna i vår guide – hur många får plats på ytan där båda frågorna berörs.
Skrivtavlor är en billig investering till kreativitet och framför allt, underskatta inte en pendlad belysning som ger rummet både karaktär och motverkar möteströtthet på grund av dåligt ljus.
.
Är alla bord uppgraderade till höj & sänkbara arbetsbord 1200 / 1400 / 1600 på kontoret? Idag kostar ett begagnat el-bord från ca 2500.- och ger ett stort mervärde för användaren då möjligheten att växla mellan att sitta och stå ger energi och även en ergonomisk fördel. Prisbilden på återbruk ger även arbetsgivare en möjlighet att säkerställa arbetsmiljön hemma vid hybridarbete.
Vad ska men tänka på vid köp av arbetsbord?
Köp inte större än vad behovet är. Vanligast idag är mellan 1200-1600 mm långt och då passar även de flesta tillbehör och bordsskärmar 1200 / 1400 / 1600 i standardmått. En yta i laminat håller sig fräscht länge och är tålig mot märke och fläckar. Allra vanligast idag är vit eller grå laminat, men förekommer även ganska frekvent i svart.
.
En bra arbetsstol är mer än bara en plats att sitta på, den är en investering i din hälsa och produktivitet. Med dagens ökande arbete framför datorn är det av största vikt att välja en ergonomiskt designad stol som stödjer din kropp på rätt sätt.
Med begagnade kontorsstolar kan du få en ergonomisk arbetsstol från ledande varumärken till under halva priset jämfört med en ny. Dessutom har du alltid 2 års garanti vilket i många fall motsvarar en nytillverkad produkt.
Vad ska men tänka på vid köp av arbetsstol?
I princip alla kontorsstolar på marknaden idag har de ergonomiska funktioner som behövs för din vardag på kontoret. Något att ta ställning till kan däremot vara hur en normal arbetsdag ser ut. Läs gärna vår guide om hur du väljer rätt arbetsstol utifrån dina arbetsuppgifter och behov.
Vill ni ha fler tips och trix på hur man inreder kontoret? Ni har väl inte missat vår guide för lunchrummet, de allmänna ytorna eller loungen? Ni hittar alla guider här!
Vår kundservice har som uppdrag att hjälpa dig med alla dina frågor, oavsett om det är inför eller efter ett köp. En produkt eller ett helt projekt, alltid personlig support!
☎️ 010 - 750 09 40
✉️ info@place2place.se
👉Vår chatt är alltid bemannad kontorstid för dig som vill ha extra snabba svar!