Oavsett om man ska inreda en arbetslounge eller en lounge för kaffe och avkoppling på kontoret blir det snabbt en större investering. Med återbrukade soffor och fåtöljer kan lätt man halvera den kostnaden.
Oavsett om ytan är stor eller liten innehåller den samma typ av produkter, det är bara en fråga om dimensionering och behov. Arbetsloungen har ett större fokus på att kunna arbeta med bärbar dator och gärna någon möbel som bidrar med en bra ljudmiljö för ett mer koncentrerat arbete. Här vill man inte heller ha för låga och djupa sittmöbler så att hålla sig över 40 cm i sitthöjd är att föredra. Glöm inte växter och belysning som bidrar till helheten.
Ovan exempel är möblerat på en yta om 3x3 meter och är lämplig för 4-5 personer. Soffa med hög rygg har bra egenskaper både akustiskt och visuell avskärmning. Två motstående soffor med hög rygg bildar i princip ett mötesrum och i kombination med laptopbord och vanligt soffbord ger det bra stöd för arbete med bärbar dator. Fåtöljer med hög rygg, även kallad telefonfåtölj - fungerar bra för det enskilda samtalet eller koncentrerat arbete. Golvlampa, matta och växter bidrar till helhetsintrycket och komplettera gärna med några sittpuffar för kollegan att sitta på som ansluter sporadiskt för ett samtal.
.
Den vanliga loungen är mer öppen och tillbakalutande än arbetsloungen. Som ett smycke ska den gärna synas och bjuda in till att sitta ner en stund med kaffekoppen eller ett samtal. Här kan man gärna blanda olika typer av mjuka möbler och addera gärna lite mänsklig närvaro i snittblommor, belysning och varför inte några magasin att bläddra i?
Funderar ni över vilka färger som passar i er lounge? Kolla in vår guide: Färg på kontoret - skapa en trivsam miljö.
Ovan exempel är möblerat på en yta om 3x3 meter och är dimensionerad för 4-6 personer. Mjuk soffa i kombination med fåtöljer och sittpuffar där soffbord ger lagom med plats för kaffekoppen. Ytan är öppen och välkomnande så det är lätt att komma in och ut ur möbleringen. Även om man redan har textilt golv kan det tillföra en extra dimension att lägga en avpassad matta under ytan. Golvlampa och växter gör ytan extra inbjudande.
Stoppade möbler kostar mer och har dessutom ofta en väldigt lång leveranstid när man beställer nytillverkat. Fördelen med återbruk är att det är i regel under halva nypriset i kostnad och leveranstid på en vecka. Produkterna är kvalitetssäkrade, uppfräschade och redo att hålla i många år till. Dessutom lämnar vi 2 års garanti på alla produkter vilket generellt motsvarar garantin på nytillverkad inredning. Och hållbarheten - den får man alltid på köpet!
.
Har ni ritning från en hyresgästanpassning eller har ni själva skissat på hur ni vill ha det? Vi kan hjälpa er att översätta den till produkter som fyller ert behov. Enkelt och visuellt får ni en överblick på hur produkterna ser ut tillsammans och att projektet håller den budget ni satt upp. Vi förklarar också grunden till val av produkt samt erfarenheter kring det fabrikat och produkt som föreslås.
Vi vet vilka produkter som håller måttet över tid, samt de material som bör används för respektive yta för lång hållbarhet och full funktionalitet. Den kunskapen är viktig att få med sig i ett projekt och är en trygghet att luta sig mot!
Våra kundrådgivare hjälper dig!
Våra kundrådgivare kan inredning och delar gärna med sig av den kunskapen till er. Tillgängliga på telefon, mail och chatt hjälper dom er att hitta de produkter som ni behöver - och att dom levereras när ni behöver dem.
Vill ni ha fler tips och trix på hur man inreder kontoret? Ni har väl inte missat vår guide för lunchrummet, de allmänna ytorna eller mötesrummet? Ni hittar alla guider här!
☎️ 010-750 09 40
✉️ info@place2place.se
chatten är bemannad vardagar 08.00- 17.00