Här hittar du svar på vanliga frågor om produkter, frakt- och leveranser, betalning och garanti.
Hur bedöms skicket på produkterna?
Skick 1/5: Dåligt skick, behöver lagas.
Skick 2/5: Sämre skick, fungerande.
Skick 3/5: Ok skick, repor/slitage kan förekomma.
Skick 4/5: Bra skick, repor/slitage kan förekomma.
Skick 5/5: Mycket bra skick, tecken på användning förekommer.
.
Kan man få fler bilder på produkten?
Önskar du fler bilder på en produkt är du välkommen att ta kontakt med vår Kundservice. Vi kan dock inte ge några garantier att det går att lösa, eftersom vi inte har produkterna själva på lager behöver vi be säljaren om fler bilder.
.
Hur ofta kommer det in nya produkter?
Det kommer in nya produkter varje dag. Vi arbetar så snabbt vi kan med att godkänna alla produkter samma dag som de kommer in. Hittar du inte vad du söker? Kontakta oss gärna så söker vi bland det som ännu inte har blivit publicerat på sidan.
.
Vad har ni för garanti?
Vi erbjuder alltid 2 års funktions garanti på de produkter som ni hittar på vår sida.
.
Var finns produkterna?
Denna information finns specificerad längst ner inne på produktsidan. Klicka på “Lagerplats vid avhämtning” om ni har som avsikt att hämta produkten själva. Där finner ni info om ort och län.
.
Varför är det olika priser på en till synes likvärdig produkt?
Det kan vara olika anledningar. Oftast beror det på att det är olika säljare samt att skicket skiljer produkterna åt.
.
Jag har köpt ett elektriskt höj- och sänkbart skrivbord som inte går att höja och sänka längre, vad gör jag?
I de allra flesta fall behöver ni endast göra en “nollställning” av skrivbordet:
Fortfarande problem? Dubbelkolla att alla sladdar är anslutna ordentligt. Om ni fortfarande upplever problem så är ni välkomna att kontakta oss.
.
Varför måste man göra en produktförfrågan?
En produktförfrågan ställs för att få bekräftat att produkten finns tillgänglig hos säljaren. Detta gör du när du har tagit produkten till Varukorgen. Här anger du önskat antal, vecka för upphämtning / leverans, fraktförslag (kostnad). En produktförfrågan innebär inte att du har köpt en produkt.
.
Jag fick svar på min produktförfrågan att produkten finns kvar samt förslag på fraktkostnad. Innebär det att jag har bokat produkten?
Nej, produkten är fortfarande tillgänglig för alla att köpa. En säljare kan acceptera flera produktförfrågningar. Den köpare som först slutför köpet i kassan har köpt produkten.
.
Hur snabbt måste jag svara på min produktförfrågan?
Du behöver besvara din produktförfrågan inom 72 timmar. Överskrider man denna tiden har din förfrågan förfallit och du behöver skicka en ny.
.
Hur levereras era produkter?
Vi har som standard att det är köparen som ansvarar för att produkterna avhämtas hos annonsören (säljaren). Om man inte har möjlighet att göra detta kan man komma överens med annonsören om en fraktkostnad, vilket då gäller och påvisas i orderbekräftelsen. Framförhandlad frakt gäller till markplan eller lastbrygga om inget annat är överenskommet.
.
Hur mycket kostar frakten?
För att få ett fraktförslag så anger du postnumret (i Produktförfrågan) dit produkterna skall levereras. Tänk på att frakten kan bli något högre då produkterna oftast redan är monterade.
.
Hur lång leveranstid är det?
När du skickar en Produktförfrågan så anger du samtidigt önskad leveransvecka. Köpare och annonsör kommer därefter överens om dag.
.
Levererar ni utomlands?
Nej, vi levererar endast inom Sverige. Om ni önskar att få leveransen utomlands så ber vi er att boka frakt/upphämtning själv.
.
Monterar ni möbler på plats?
Kontakta vår Kundservice om ni behöver monteringshjälp.
.
Fraktskada vid leverans, vad gör jag?
Om säljaren levererar via fraktbolag: Eventuell fraktskada och ersättning för den levererade produkten är säljarens ansvar gentemot fraktbolag. Vid fraktskada kontakta alltid säljaren direkt.
.
Har ni ångerrätt?
Ångerrätt gäller endast för privatpersoner. För att ångerrätten ska gälla måste varan skickas tillbaka i oförändrat skick och i obruten förpackning tillsammans med emballaget den levererades i. Ångerrätten gäller ej specialbeställda produkter som anpassats på begäran av kund. Gäller ej på tjänster såsom montering, frakt och/eller inbärning. Eventuell returfrakt bekostas av kund. Kontakta vår Kundservice för vidare instruktioner.
.
Har ni öppet köp?
Om du handlar i egenskap av privatperson så gäller 14 dagars öppet köp. För att detta ska gälla så måste produkten vara i oförändrat skick. Öppet köp gäller ej specialbeställda produkter som anpassats på begäran av kund. Eventuell returfrakt bekostas av kund. Kontakta vår Kundservice för vidare instruktioner.
.
Hur gör jag vid reklamation? Kontakta vår Kundservice HÄR.
.
Produkten motsvarar inte skicket angivet i annonsen?
Kontakta oss omedelbart (senast en vecka efter leverans) om produkten inte motsvarar den skickskala som var angivet i annonsen. Ni har då möjlighet att annulera köpet i dialog med oss. Observera att retur av levererat gods ej får ske innan överenskommelse.
.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder trygg och säker betalning med Klarna och Billie.
.
Jag har köpt en produkt. Vad händer nu?
När vi har mottagit din beställning så skickas en orderbekräftelse till angiven e-postadress. Orderbekräftelsen innehåller:
Avgifterna för din order är alltid synliga i kassan innan betalning.
.
Vem kan sälja på place2place?
Genom vår marknadsplats erbjuds tillverkare, retailers, återbrukshandlare och andra företag möjligheten att sälja:
utställningsmöbler
överskottslager
begagnade möbler
övrig inredning
Har ni produkter ni vill sälja? Välkommen att kontakta vår Kundservice HÄR.
.
Köper ni in möbler?
Nej vi har inget eget lager, utan vi är en marknadsplats där olika säljare lägger upp annonser på sina produkter som de önskar sälja.
.
Säljer ni till privatpersoner?
Ja, vi säljer både till privatpersoner och företag. Notera att priserna anges ex. moms i annonserna. Den totala summan inkl. moms ser ni sedan när ni tar produkten till kassan.
.
Kostar det något att annonsera?
Att annonsera är gratis. Vid försäljning tar vi ut en kommissionsavgift på 20% per såld produkt + administrativ avgift på 95 kr per order.
Har ni produkter ni vill sälja? Välkommen att kontakta vår Kundservice HÄR.
.
Varför kan jag inte se min annons?
Alla annonser skickas in för granskning innan de publiceras och blir synliga på webben. Vi godkänner annonser löpande och har som mål att inkomna annonser ska publiceras samma dag.
.
Hur får jag betalt för mina sålda produkter?
Sålda produkter faktureras oss enligt utskickad försäljningsbekräftelse/order. Fakturan ska märkas med det ordernummer som anges på bekräftelsen samt vara utställd på 30 dagar från det datum fakturan skickas. Observera att ni ej fakturerar innan fullgjord leverans.
.
Hur använder place2place mina personuppgifter? Läs mer HÄR https://place2place.se/villkor
.
Kan man anlita er om man behöver hjälp med att inredning?
Ja, det kan man. Om ni endast behöver hjälp med produktrekommendationer så hjälper en av våra Kundrådgivare dig gärna utan extra kostnad. Om ni sitter i ett större projekt och behöver en mer omfattande helhetslösning så ber vi er att kontakta Kundservice för att kopplas ihop med någon av våra erfarna Projektledare. Vi erbjuder även en hel del kostnadsfria guider på vår sida.
.
Hur kontaktar jag place2place?
Vi erbjuder alla våra kunder personlig service och support. Ni når oss lättast via:
Telefon: 010 - 750 09 40
Mail: info@place2place.se
Via formuläret HÄR
.
Var finns ni?
Vårt huvudkontor är lokaliserat i Ystad. Besök sker enligt avtalad tid.
.
Vilka öppettider har ni?
Vår Kundservice har öppet vardagar mellan kl 8-17.
.
Hittade du inte vad du sökte bland våra FAQ? Kontakta oss gärna med dina frågor via mail eller telefon.