(0 produkter)
Din varukorg är tom
När du lägger till produkter i din varukorg visas de här.
De gamla lokalerna hade över tid utökats i huset i takt med företagets tillväxt vilket inte är ett ovanligt scenario. Det kommer med en del nackdelar såsom att ytorna inte längre håller ihop, man hamnar lätt ganska utspritt och inte sällan tappas samhörighet och teamkänsla. Flytten till nya lokalen i Skanskas kontorshus Aqua blev en välkommen förändring och en möjlighet att få en positiv omställning på kontoret. Att använda återbruk i denna omställning var en självklar tanke som gick i linje med deras hållbarhetsstrategi.
Projektledare och intern projektgrupp började med en inventering av de befintliga möblerna som sedan fick utgöra grunden för det nya kontorets inredning. En enkel excelfil med foto och mått var vad som behövdes för inredningsarkitekten skulle kunna möblera upp planritningen med det befintliga beståndet och presentera förslag på inredning att komplettera upp med.
Att känna sig välkommen till jobbet, en naturlig plats att landa på och inspirerande miljöer som skapar trivsel och kreativitet låg högt på agendan. Här löste man det genom att låta köket öppna upp sig och integreras i en grön och skön arbetslounge som uppmanar till spontana möte. Då denna stora yta skulle rymma olika typer av sittningar för olika ändamål, blev återbruket ett sätt att ta ut svängarna lite extra. Modulsoffor, stolar, cafébord och sittpuffar från välkända varumärke köptes in som återbruk och kunde därmed hålla en hög nivå på inredningen till en riktigt attraktiv kostnad.
Med planritningen från hyresgäst anpassningen som grund, adderade arkitekten känsla & funktion från produkter från inventeringslista samt förslag på inredning som behövde adderas. place2place projektservice tog sedan fram produkterna som motsvarade behov och visualisering. Att verkställa en visuell tanke med återbruk är en väldigt enkel process då alla produkter finns synliga, tillgängliga och med ett pris - vilket tillåter projektet att snabbt ta ställning till om lösningen är rätt och inom budget.
Nya kontoret skulle vara ombonat, inbjudande och utan kompromisser. Ett välkomnande till kontoret man vill vara på, där pulsen känns direkt när man kommer in. Ett professionellt kontor som skulle andas innovation och business. Här kommer man att ses och synas med och för sina kollegor i en god arbetsmiljö.
Att få med värdena var viktigt vid flytten och att det skulle bli det där lyftet som gjorde att man ville vara på kontoret för att träffa sina kollegor och samarbeta. Precis som hållbarhetsaspekten var viktig för projektet, var det även en förutsättning att budgeten skulle hållas - och resultatet uteblev inte, vid inflytt kunde alla dessa förväntningar infrias och dessutom gott och väl inom utsatt tid.
Med Sveriges samlade sortiment av återbruk online, personlig kundservice och snabb logistik – kan vi hjälpa till att minimera ert klimatavtryck. Halva kostnaden jämfört med nytillverkad inredning, 2 års garanti, inga ledtider och leveranser som alltid håller tiden - borgar för ett enkelt genomförande och lyckat resultat med en rimlig insats.
Vi hjälper till med projekt i alla storlekar, över hela Sverige. Ett brett kontaktnät i kombination digitalt uppkopplade återbrukslager ger oss möjlighet att samordna det totala återbruksbeståndet. I kombination med vår kunskap om branschen, produkter och förståelse för utmaningarna i ett projekt – kan vi i ett väldigt tidigt skede styra upp processer och kostnader för ett lyckat resultat.
Kontakta oss
Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er att inreda ert kontor klimatsmart med återbruk?
Prata direkt med en av våra projektledare. Ola Göransson ola@place2place.se 0765 - 335 335
Ni kan även fylla i nedan kontaktformulär så kontaktar vi er. (formuläret öppnas i nytt fönster)
.
.
Några av våra nöjda kunder