(0 produkter)
Din varukorg är tom
När du lägger till produkter i din varukorg visas de här.
När YTK byggde padelhall hamnade återbruket i fokus för val av inredning.
Suget efter att spela padel är stort över hela landet och nya hallar växer upp som svampar i landskapet. En av de senaste i raden är Ystad Racket Club som byggt sin i anslutning till sin tennisverksamhet. I början av 2022 stod hallen färdig och var redo för den anstormning av spelare som väntade, men månaden innan var hektisk för att knyta de sista trådarna mot en helhet. En av dessa var just inredningen, och Magnus Håkansson på YTK hade den uppgiften.
.
Att inreda en hel padelhall med återbruk - var det en självklarhet och en del av planen?
Nej, jag visste inte ens att det fanns så mycket återbruk men när jag såg place2place och det stora utbudet blev det direkt intressant. Miljöaspekten är alltid viktigt i allt man gör såklart, men det var ju ingen nackdel direkt att kunna köpa riktigt högkvalitativa produkter till halva nypriset heller.
Hur var det då att inreda med återbruk jämfört med nytillverkat?
Jag har svårt att jämföra då jag aldrig inrett en padelhall eller offentlig yta alls innan, men det stora utbudet och kunskapen hos kundservice var direkt avgörande. Dom kunde rådgöra vilka produkter som skulle fungera till de olika ytorna, visualiserade det så jag kunde se i en moodboard inne på sidan som jag sen kunde beställa direkt ifrån från min inloggning. extremt smidigt!
Det är inte självklart för alla vilket behov en padelhall har, vilka ytor behövde ni inredning till?
Det var fler ytor än vad man initialt tänker på, möbler behövs överallt. Stapelbara stolar för publiken vid särskilda matcher och evenemang som skulle vara lätta att sätta ut, men samtidigt kunna staplas och ställas undan när de inte längre behövs. Loungemöbler, belysning, mattor, möbler till matservering och mellan banorna. Sen har vi även konferensrum som behövde flexibla fällbord och stolar.
Och var låg utmaningen i detta?
Helheten och kvalitetssäkringen. Hur kommer det att se ut som en helhet i lokalen så det inte bara blir "möbler", vi har ju en ny och fin padelhall , upplevelsen måste följa med hela vägen. Sen var det ju att veta vilka möbler som klarar av den belastningen det kan bli på möbler som används i den utsträckningen. Här fick vi hjälp med båda sakerna på ett bräde.
Så processen tilltalade dig, i kombination med utbud och kunskap?
Precis. Processen var väldigt enkel. Kundservice arbetade fram underlag som låg färdigt i min profil som jag sen kunde ställa frågor om. När vi var överens var det bara att ta allt till kassan och beställa. Detta var en digital köpresa "extra allt", i smidighet och ledtid - när jag hade tid helt enkelt. Allt levererades sedan till hallen, kundservice samordnade leveranserna till en dag. Smidigt!
Så nästa gång du behöver inredning?...
Då vet jag var jag ska gå, inga problem!