.
Om du inte redan har ett konto behöver du göra det för att kunna lägga en beställning. Företagsuppgifter och kontaktuppgifter till dig som beställare. Validera din profil med ditt Bank-id på dator eller mobil.
Varför ska jag använda mitt Bank-Id?
Bank-id är bara till för att säkerställa din identitet så vi vet att det finns en person kopplat till inköpet för företaget, precis som att visa sin legitimation i andra sammanhang. <u>Detta görs endast en gång.</u>
.
När du hittat produkter du är intresserad av lägger du dem i varukorgen. Produkterna ligger kvar i din varukorg som en inköpslista tills du väljer att gå vidare eller ta bort dem. Varukorgen kommer ihåg dig även om du loggar ut.
Vad händer om en produkt säljs som ligger i min varukorg?
Om du har en produkt i varukorgen som säljs till någon annan eller tas bort av säljaren får du ett meddelande om detta.
Hur gör jag om jag vill ha mer information om en produkt?
Varje produkt har ett unikt produktnummer som man ser ovanför produktbilderna. Ta kontakt med vår kundservice och ange vilken information du söker på det aktuella produktnumret.
.
För att kunna ta produkten vidare från varukorgen till kassan måste du ställa en produktförfrågan till säljaren vilket görs direkt från varukorgen. Här anges önskat antal, vecka för leverans eller avhämtning samt om du vill få ett fraktförslag. En produktförfrågan är endast en fråga till säljaren och innebär inte att du köpt någon produkt.
Varför måste man göra en produktförfrågan?
Produktförfrågan ställs för att få bekräftat att produkten finns kvar hos säljaren och att den är tillgänglig för dig att köpa. När säljaren svarat får du ett mail till den adress du angivit i din profil när du skapade kontot.
Ser säljaren vem jag är?
Nej, din förfrågan är helt anonym tills köpet är genomfört. Meddelandet skickas från vårt system och säljaren får även ditt svar därifrån.
Har jag bokat produkten när jag gör en produktförfrågan?
Nej, produkten är fortfarande tillgänglig för alla att köpa. Säljaren kan välja att acceptera förfrågningar från flera potentiella köpare på samma produkt. Den som först tar produkten vidare genom kassan köper den och då tas den automatiskt bort från sidan.
.
När säljaren svarar på din förfrågan får du ett mail till den adress du angivit i din profil. Om säljaren accepterat din förfrågan visas status grön och knappen ”ta till kassan” är aktiverad. Du kan nu ta produkten vidare till kassan för att slutföra ditt köp.
Vad betyder det att jag har ett motbud att besvara?
Ett motbud är säljarens sätt att lämna förslag på din förfrågan. Det kan t.e.x vara vilken vecka den kan avhämtas eller levereras. Du kan svara på säljarens motbud direkt från varukorgen.
Hur snabbt måste jag svara?
En produktförfrågan måste besvaras inom 72 timmar, annars förfaller den och man får ställa om frågan på nytt. Den tidsramen gäller för både säljare och köpare. Vill du försäkra dig om att få köpa produkten är det bra att svara så snabbt som möjligt.
.
När produkten är i kassan kan du slutföra köpet och betala på faktura 15 dagar. Efter köpet är klart får du ett ordererkännande till den mailadress du angivit i din profil. Här ser du även hur du kan komma i kontakt med säljaren för närmare överenskommelse för leverans eller avhämtning.
Om jag har frågor kring min beställning?
Kontakta oss via chatt eller på telefon 010 - 750 09 40. Ha gärna aktuellt ordernummer tillgängligt.
.
Vid köp tillkommer kommissionsavgift på 5 % på det totala orderbeloppet. På fakturan tillkommer en administrationsavgift på 95:-/faktura ex. moms. Avgifterna blir synliga i kassan innan betalning. Vi skickar samlingsfaktura /leveransvecka från place2place AB där fakturadatum utgår från överenskommen leveransvecka enligt ordererkännande.<
Se våra sälj och leveransvillkor här